Dit boek wil u inspireren. 'Branchmarking' gaat over zich onderscheiden, over anders naar uw wereld kijken én over hoe te leren van gerelateerde werelden.
Je kunnen onderscheiden is zeer belangrijk. Te vaak kijken we naar de directe omgeving en concurrenten. En hoe meer u hier naar kijkt, hoe meer u erop gaat lijken. Branchmarking betekent leren van gerelateerde werelden: van andere branches, wetenschappen en individuen. Branchmarking staat voor het slim toepassen van branchevreemde best practices binnen uw eigen organisatie.
De basis van branchmarking ligt in de praktijk van alledag. Er staan veel voorbeelden in van bedrijven die zich weten te onderscheiden. Die branchvreemd durven te denken. Voorbeelden uit de hele wereld: van de VS tot Japan en van India tot Nederland.
Alle pagina's zijn snacks op zich, het is zeker niet nodig om dit boek van voor tot achter te lezen. Pik er vooral uit waar u zin in hebt. De rode draad is eenvoudig: de wereld is één grote boekenkast vol met ideeën die wachten om gebruikt te worden. Branchmarking doet niet anders.